Afacerea „mutată” în mediul online, sursă de clienți și real câștig pentru business
Atunci când vorbim de comunitate ne gândim imediat la un grup de oameni apropiați geografic, cu interese comune. Însă în comunitatea online nu mai contează locația fizică, sunt prezenți oameni și din alte arealuri geografice. Devine un spațiu de interacțiune unde oamenii au aceleași interese. Comunitatea online este spațiul unde în ultimii ani oamenii interacționează din ce în ce mai mult, întâlnesc grupuri care au moduri de gândire similare, au libertatea de a-și împărtăși păreri cu privire la diverse probleme. Sunt facilitate schimburile de informații, cunoștințe, experiențe și toate acestea contribuind la dezvoltarea lor nu doar personală, ci și profesională.
De aceea, comunitatea online este o modalitate excelentă pentru antreprenori de a interacționa cu publicul, de a-l cunoaște, de a vedea care sunt nevoile și în acest sens să încerce să furnizeze serviciile și produsele de care comunitatea are nevoie. Spre exemplu, pentru proprietarul unei spălătorii auto self-service sau pentru un potențial proprietar, dezvoltarea afacerii în jurul mediului online va fi prielnic pentru a populariza afacerea, pentru a interacționa cu clienții, pentru a vedea ce au nevoie, pentru a dezvolta noi servicii.
Nu este suficient să deschizi o spălătorie auto self-service cu tehnologie de înaltă calitate, ci este nevoie ca aceste servicii să fie explicate clienților, să observi comportamentul acestora în urma utilizării serviciilor, ce ar trebui îmbunătățit etc.
De ce să activezi cu afacerea ta și în mediul online?
Dacă afacerea ta se dezvoltă doar offline interacțiunea cu clienții are loc doar în momentul în care aceștia îți calcă pragul. În schimb, în mediul online oamenii s-au alăturat mai multor comunități, care împărtășesc aceleași interese, vorbesc depre probleme și nevoi. În situația unei afaceri în domeniul spălătoriilor auto self-service, mediul online trebuie privit ca o strategie de marketing.
Păstrezi clienții – nu creezi o comunitate online doar pentru a atrage clienți noi ci pentru a-i menține pe cei deja existenți și pentru a întări relația cu aceștia.
Feedback și critici – un business de succes se creează și ca urmare a feedback-ului venit din partea clienților. Comunicând cu ei și studiindu-le comportamentul poți afla informații utile de business..
Noi colaboratori – de cele mai multe ori, criticile pot fi constructive pentru că ai astfel posibilitatea de a îmbunătăți serviciile. Poți înțelege mai bine nevoile potențialilor clienți, stai mereu cu ochii pe publicul țintă și îți mai vin și idei de dezvoltare care să le integrezi în strategia afacerii. Te vor ajuta să creezi servicii utile, cu potențial, prin care să atragi cât mai mulți clienți. În plus, poți vedea ce spune publicul despre concurență, lucru benefic ce poate fi folosit pentru îmbunătățirea afacerii.
Promovare constantă – membrii activi ai comunității, mulțumiți de serviciile spălătoriei tale auto self-service, te vor recomanda și altor membrii.
Creșterea vânzărilor – crearea comunității online nu trebuie să fie neapărat făcută cu scopul de a crește vânzările. Dar în timp, construindu-ți o relație solidă cu membrii comunității și fidelizându-i prin derularea de promoții, vei reuși să crești și vânzările deoarece clienții vor avea încredere în serviciile și produsele tale. Poziționarea pe o piață anume și transmiterea unei imagini profesionale va determina clienții să recunoască afacerea ta ca o autoritate pe piață.
Este greu să dezvolți o comunitate de la zero, iar dacă nu ești în domeniu pentru a știi cum să abordezi strategia, cel mai bine este să apelezi la specialiștii EHRLE care se ocupă cu așa ceva și au experiență în domeniu.