Cum poți economisi bani după o perioadă de cheltuieli

Buna funcționare a unei afaceri depinde de ideea de afacere, de capitalul investit în procurarea de bunuri și echipamente necesare derulării investiției, de planificarea strategică a cheltuirii banilor, de fluxul de numerar existent. În actualul context economic devine tot mai importantă planificarea minuțioasă a bugetului alocat pentru cheltuieli. Pentru supraviețuirea afacerii devine critic ca flow-ul tranzacțional să fie în avantajul afacerii, să fie planificată circulația banilor astfel încât banii care urmează să intre să fie mai mulți sau egali cu cei care urmează să iasă.

Ca antreprenor ai nevoie să urmărești constant starea de sănătate a afacerii tale, să acorzi atenție cheltuielilor și să îți stabilești un plan B de acțiune pentru a-ți reface economiile afectate de anumite cheltuieli.

Păstrează o evidență a cheltuielilor

Pentru a avea la îndemână date privind starea afacerii tale ține o evidență a bugetului, fie pe hârtie, fie cu ajutorul PC-ului printr-o aplicație dedicată. Transformă evaluarea cheltuielilor zilnice într-un obicei și vei reuși astfel să faci diferența între nevoile financiare și dorința de a cheltui pe anumite lucruri. Vei avea o viziune de ansamblu asupra ariilor de îmbunătățire ce îți vor permite să maximizezi cheltuielile pe diferite capitole bugetare.

Identifică ”rădăcina” cheltuielilor

Vei ajunge la momentul în care îți vei pune întrebarea ”De ce, dacă am profit, în conturi nu prea am bani?”. Este bine să te gândești la ce cheltuieli neplanificate ai avut în ultima perioadă și să stabilești circumstanțele în care au apărut ele. Au fost cheltuieli urgente, ce nu au putut fi amânate, sau au fost niște cumpărături compulsive. Pentru cheltuieli urgente soluția este un fond în care să transferi lunar o anumită sumă de bani, iar în ceea ce privește celelalte cheltuieli este bine să faci diferența între nevoi și dorințe.

Regula 20/50/30 în planificarea bugetului

Spuneam mai sus de fondul în care să aloci lunar o sumă pentru cheltuieli urgente. Din suma totală a veniturilor încearcă să transferi lunar 20% pentru fondul de economii. 50% direcționează-i pentru nevoile zilnice, gen utilități, facturi, rate etc, iar 30% pentru satisfacerea anumitor dorințe. Redu cheltuielile inutile pentru a aputea să ai un buget echilibrat, care să îți ofere stabilitate și liniște pentru a depăși perioadele mai dificile.

Stabilește obiective realiste pentru afacerea ta

Afacerea ta va fi mult mai sănătoasă dacă îți setezi – o direcție (obiective personale ambițioase) și o urmărești, vei fi mult mai motivat să faci afacerea să meargă.

Nu amesteca afacerea cu finanțele personale

Este important să nu amesteci banii personali și conturile afacerii. Stabilește cu contabilul ce cheltuieli sunt deductibile. Separă activele personale de cele de business. În cazul unui credit ipotecar dacă lucrurile nu merg bine vor fi confiscate doar activele firmei, nu și bunurile personale.