Regândește-ți strategia de business pe timp de criză și alege o afacere cu potențial

„Nouă din zece business-uri se închid. Planul complet? Creează zece business-uri”, este unul dintre sfaturile lui Robert Kiyosaki, investitor, om de faceri și autor american de literatură motivațională. Iar „Dacă planul ‘A’ eșuează, aminteşte-ţi că mai sunt încă 25 de litere”, spunea Chris Guillebeau, autor american al unor ghiduri pentru subiecte de călătorie și afaceri mici.

În urmă cu mai bine de o lună, la nivel global se vorbea de o criză economică, ce stătea gata să izbucnească, cauzată de pandemia cu COVID-19, și care urma să afecteze toată țările din lume. Inevitabilul s-a produs, motoarele economice s-au redus și firme din multe domenii de activitate s-au închis sau și-au redus activitatea. Încet, încet marile puteri europene anunță relaxarea măsurilor impuse pentru a da restartul economiei.

Cu siguranță, pentru mulți dintre antreprenorii care aveau în derulare mai multe afaceri și se gândeau să se extindă, apariția crizei a însemnat un punct de cotitură din punct de vedere investițional, însă nu este momentul să fie lăsată jos garda. Pe timp de criză există domenii de activitate care înfloresc la propriu, iar ulterior ajung să se dezvolte într-un ritm alert. Pe timp de criză, în anii 2008-2009 s-au dezvoltat afaceri profitabile.

Un antreprenor cu două sau trei business-uri derulate înainte de declanșarea crizei, cu gânduri de extindere, nu trebuie să se lase doborât, ci trebuie să privească și reversul medaliei. De-a lungul secolelor pandemii au mai fost, crize economice la fel, dar viața a continuat și după aceea.

„Cine atribuie crizei eșecul își amenință propriul talent și respectă mai mult problemele decât soluțiile. Adevărata criză este criza incompetenței”, spunea Albert Einstein.

Din punct de vedere psihologic, cine se lasă doborât de probleme va ajunge să se învârtă în cerc fără șanse de progres. În schimb, dacă alege să caute soluții, să schimbe strategia, va identifica domeniile în care va înregistra progrese, chiar și pe timp de criză economică.

Așadar, nu renunța la ideea de extindere, studiază piața, caută domeniile unde se poate investi în această perioadă și nu ezita să dai startul unui nou business, mai ales unul pe care îl poți dezvolta în mai multe locații cu potențiali clienți.

Dacă ai identificat un potențial business studiază bine domeniul, piața pe plan intern, dar și tendințele de pe piața externă. Vezi dacă este un domeniu cu tradiție și dacă a trecut proba timpului cu brio, dat fiind faptul că în trecut au mai existat crize economice.

Pe timp de criză, dar nu numai, cele mai profitabile afaceri sunt cele care aduc venit pasiv, fără cheltuieli salariale și de ale cărei servicii populația are nevoie. Spălătoriile auto self-service EHRLE constituie un bun exemplu de business, ce poate fi dezvoltat nu doar într-o singură locație. Dacă există potențial investițional se pot deschide mai multe spălătorii, în mai multe locații. Spălătoria auto self-service EHRLE, tradiție germană, de aproape un secol pe piață, a trecut proba timpului și s-a dezvoltat la nivel internațional în ciuda crizelor economice ce i-au stat în cale. Este un bun motiv să afli care a fost rețeta acestui succes și cum o poți translata în avantajul tău.

De altfel, spălătoria auto self-service EHRLE este sinonimă cu calitatea la nivel înalt din punct de vedere al tehnologiei folosite și a detergenților de spălare. Spălătoria poate fi multiplicată în mai multe locații, funcționează indiferent de anotimp, nu necesită foarte multe cunoștințe din partea antreprenorului pentru a fi funcțională zi de zi (EHRLE asigură suport tehnic), nu necesită prezența continuă a antreprenorului în locația respectivă, astfel acesta poate să se ocupe și de celelalte business-uri. Și, foarte important, nu sunt cheltuieli salariale, dar nu sunt nici creanțe neîncasate sau probleme de cash-flow. Clientul plătește pe loc pentru un serviciu de care are nevoie, pentru că nu-i așa, pe timp de criză sau nu, cu mașina șe circulă, se murdărește și are nevoie să fie spălată.

Alege deștept, alege calitate și performanță, alege EHRLE!