Strategii de marketing de implementat la spălătoria ta în funcție de anotimp

Marketingul implică nu doar comunicare și cercetare de piață, ci și strategii de marketing tematice, bine gândite, chiar și în funcție de anotimp și chiar sărbători, de la religioase până la cele naționale.

Pentru o spălătorie auto self-service de succes cheia pentru o campanie de marketing reușită este planificarea. Nu trebuie să îți scape nicio oportunitate și fiecare campanie să fie lansată la timp.

Iarna

Instrumentele de marketing profitabil pot fi aplicate în orice sezon. Perioada de iarnă este anotimpul dăruirii, fiind perfectă pentru acțiuni promoționale pentru afacerea ta. Ia în considerare realizarea de giveaway-uri pentru clienți și potențiali clienți,  se vor bucura, cu siguranță de surprizele pregătite.

Rețelele de socializare sunt o cale perfectă pentru a oferi materiale promoționale, la fel și pe email. Astfel îți vei construi o relație solidă cu clienții fideli și potențialii clienți. Derulează un program de fidelizare, intitulat ”x zile până la Crăciun”, bazat pe puncte, în care să ai o ofertă specială diferită în fiecare zi. Sau îi poți cere lui Moș Crăciun să îți viziteze spălătoria și să ofere mici atenții clienților.

O modalitate excelentă de a dărui înapoi ceva comunității este să donezi un procent din profit pentru o cauză nobilă, unei școli sau organizații non guvernamentale, și să anunți acest lucru, din timp.  Crăciunul este perioada în care trebuie să dăruiești.

Primăvara

Dacă iarna clienții vin la spălătoria auto pentru a-și curăța mașina de sare, noroi și gheață, primăvara vor veni din cauza polenului, dar și a insectelor. Utilizează rețelele de socializare pentru a le aduce la cunoștință șoferilor de ce este importantă curățarea frecventă a mașinilor acoperite de polen sau insecte moarte. Oferă o spălare gratuită sau reducere în anumite zile de sărbătoare, spre exemplu de Ziua Pământului sau Ziua Mondială a Apei. Este o bună oportunitate de a promova respectul față de mediu. Oferă reducere la spălarea mașinii pentru doamne și domnișoare de Ziua Internațională a Femeii sau pentru bărbați de Ziua Tatălui. Ia în calcul și firmele cu o mare float auto. Caută-le și oferă-le pentru început o spălare gratuită pentru a încerca serviciile spălătoriei tale. Ulterior le poți oferi reduceri la abonamente.

Vara

Probabil că vara vei observa o oarecare frânare în mersul afacerilor. Dar poți crea nenumărate evenimente care să îți aducă venituri suplimentare. Oferă promoții happy hour într-un moment al zilei sau chiar seara când majoritatea șoferilor nu au timp să își spele mașina. Dacă vei face acest lucru dimineața între 8-9 când majoritatea merg la serviciu, clienții mai în vârstă vor profita nu doar pentru că nu este prea multă agitație, ci și pentru că au o anumită reducere. Și vara poți oferi reduceri în anumite zile speciale, de exemplu Ziua Mondială a Mediului.

Toamna

În mod tradițional este unul dintre anotimpurile în care activitatea spălătoriilor auto devine mai activă, iar șoferii ar trebui să fie îngrijorați de frunzele care încep să cadă pe mașini și seva lor va ajunge să lase urme vizibile pe stratul de lac al caroseriei. Este o șansă bună de a-ți educa clienții cu ajutorul rețelei de socializare și a-i face să conștientizeze importanța unei spălări frecvente a mașinii. Oferă-le cu această ocazie reduceri și oferte promoționale. Este sezonul ideal în care să dai startul campaniilor promoționale și să le menții stârnind interesul clienților.

Sper că ți-au fost de folos aceste sfaturi și te vor putea să îți planifici câteva campanii de marketing. Dacă ai nevoie de ajutor, nu uita că echipa EHRLE îți stă la dispoziție chiar și cu servicii de marketing.