Marketing și publicitate – strategii pentru a atrage clienți noi și a crește profitul spălătoriei tale
O spălătorie auto self-service poate fi cea mai bună din zona unde se află, dar pierde potențiali clienți din cauza lipsei unei promovări eficiente. Având în vedere că majoritatea populației deține mașini, aproape toate lumea reprezintă un potențial client. Așa că este important să te faci cunoscut. Și la fel ca în oricare afacere, strategiile de promovare se referă la felul în care se vorbește despre serviciul oferit, plasarea lui pe hartă, adică identificarea sa ca locație, și creșterea posibilității de a fi amintit în rândul populației.
De la bun început afacerea trebuie construită astfel încât investiția să prevadă și promovarea necesară pentru creșterea vizibilității și atragerea de clienți. Pentru a ajunge informația în rândul comunității locale ai nevoie de o strategie de marketing bine gândită, care să includă și mijloacele tradiționale de publicitate și prezența online, dar fără ca promovarea să devină agresivă. Cunoaște nevoile clienților tăi, înțelege-le așteptările și vei bifa mai multe aspecte: te vei diferenția de concurența de pe piață și vei veni în întâmpinarea nevoilor clienților tăi, transformându-i în cei mai buni ambasadori ai afacerii tale.
Dar cum să-ți cunoști publicul țintă?
Identificarea publicului țintă și satisfacerea nevoilor acestora este o parte crucială a oricărei strategii de marketing de succes. Pentru început pune-ți câteva întrebări al căror răspuns îți va arăta exact cum să procedezi pentru a atrage publicul țintă:
- Oare care este profilul demografic al publicului țintă?
- Ce interese, pasiuni au potențialii clienți?
- Ce alte servicii în afară de cele ale spălătoriei crezi că i-ar interesa?
- Ce dificultăți ar putea întâmpina la spălătoria ta?
- Cum poate spălătoria ta să le rezolve problemele și să te diferențiezi de concurență?
Identificând consumatorul ideal vei putea:
Dezvolta o identitate de brand câștigătoare care să vorbească despre valorile publicului țintă și te asiguri astfel că marca afacerii tale rezonează cu interesele lor.
Crea strategii de marketing care să funcționeze pentru că vei știi ce mesaje au sens pentru clienții tăi.
Îmbunătăți baza de clienți noi pentru că știi cui să te adresezi și îți adaptezi branding-ul și marketing-ul în funcție de interesele clienților, a hobby-urilor lor.
Crește satisfacția clienților pentru că vor primi ceea ce așteaptă de la brand și acest lucru va îmbunătăți relația cu ei.
Păstra clienții loiali brandului tău și ei ar putea să-ți promoveze afacerea și altor posibili clienți prin transmiterea verbală a informațiilor.
Rolul strategiei online și potențialul marketingului online
Fără o strategie clară, care să includă zona de online, ai putea subestima cu ușurință cererea pentru serviciile oferite. Mai mult, este posibil să nu înțelegi pe deplin dinamica pieței online, inclusiv comportamentele clienților, concurența, profilurile clienților. Folosește instrumentele de marketing online în strategia ta.
Website-ul – este locul unde tu îți poți construi afacerea online, postând informații despre spălătoria ta, serviciile oferite.
Optimizarea pentru motoarele de căutare – înseamnă procesul de îmbunătățire a site-ului tău web pentru a-și crește vizibilitatea. Cu cât paginile tale au o vizibilitate mai bună în urma rezultatului căutării, cu atât este mai probabil ca afacerea ta să fie identificată mai ușor, să se dea click pe link-ul paginii tale, să atragi vizitatori pe site care este posibil să-ți devină clienți.
Marketing de conținut – reprezintă o abordare strategică axată pe crearea și distribuirea de conținut valoros, relevant și consecvent pentru a atrage și reține un public clar definit și, în cele din urmă, pentru a conduce la acțiuni profitabile. Conținutul poate fi articole de blog, videoclipuri.
Social media – platformele de social media precum Facebook, Instagram, TikTok oferă unui public acces nelimitat la informații importante despre afacerea ta. Poți partaja informații, actualizări rapide cum ar fi oferte de ultimă oră, modificări de preț. Un element cheie este să produci conținut de înaltă calitate, care să servească unui scop publicului tău. Rețelele sociale permit, de asemenea, crearea unei comunități de clienți ce pot interacționa cu afacerea ta dând like-uri, comentând și urmărind ceea ce postezi. Mai multă expunere înseamnă potențial mai mare de clienți noi.
Campanii publicitare plătite – publicitatea pe Google Ads, Facebook Ads oferă avantajul de a ajunge la noi audiențe, fiind una dintre cele mai eficiente modalități de a genera trafic.
Colaborarea cu afacerile locale
Nu se știe niciodată când un anunț pe un flyer, despre serviciile oferite de spălătoria ta, va fi citit de un potențial client într-un service auto, o cafenea, o benzinărie și se va îndrepta spre spălătoria ta pentru o sesiune de spălare a mașinii. Nu strică să dezvolți o relație de colaborare reciproc avantajoasă cu proprietarii afacerilor locale din zonă. Șansele de câștig win-win sunt crescute.
Canalele tradiționale de promovare
Reclamele în ziare, la radio și televiziune, panourile publicitare, flyere, bannere, cataloage ajunge la publicul care petrece timp departe de laptopuri, smartphone, de mediul online. Informația poate ajunge la un public mai larg dacă plasezi reclamele în zone publice pe care multe persoane le vizitează în mod regulat. Panourile publicitare sau reclamele afișate pe autobuze au potențialul de a crește gradul de conștientizare a mărcii și poate atrage mai mulți clienți.
Un alt canal de comunicare este organizarea de evenimente în aer liber. Anul trecut a avut loc prima ediție a Zilei Porților Deschise EHRLE, la spălătoria auto self-service EHRLE din Târgu Mureș. Peste o mie de persoane au răspuns afirmativ participării la eveniment, unde au beneficiat de sesiuni de spălare gratuită a mașinii, au primit informații despre programele de spălare, pașii corecți de urmat, tehnologia și echipamentul EHRLE și au beneficiat de surprize, premii și distracție pe măsură pentru întreaga familie.
O strategie de promovare este esențială pentru a-ți poziționa brandul pe piață, a face oamenii conștienți de serviciile pe care le oferi și de modul în care ar putea beneficia de ele. Dar având în vedere atât de multe mărci care oferă servicii similare, tehnicile tale de promovare pot fi decisive pentru atragerea de mulți potențiali clienți. Prin urmare, ai nevoie de servicii de marketing specializate, de specialiști care știu cum să îți conceapă strategia de promovare pentru a avea succes. De aceea, noi, la EHRLE, îți oferim posibilitatea de a alege cele mai bune tehnici de promovare și de a-ți începe afacerea cu o strategie personalizată pentru marca ta.