Ce este de știut înainte de a înființa o spălătorie auto self-service? – partea I

Prezentările My EHRLE CarWash au adus potențialilor investitori, ce doresc să pornească o afacere în domeniul spălătoriilor auto self-service EHRLE, o mai bună cunoașterea a primilor pași în demararea acestei afaceri, pași esențiali de a fi parcurși pentru ca succesul să fie unul garantat.

Ce înseamnă investiția în spălătoria auto self-service, avantajele tehnologiei, pachetul de servicii oferite, o scurtă istorie a EHRLE și a succesului său la nivel mondial în ceea ce privește echipamentele și tehnologia de spălare dezvoltată au fost aspecte pe care Vass Orsolya, cofondator și director general al reprezentanței EHRLE România, le-a prezentat participanților la eveniment. Aceste aspecte și detalii din culisele prezentărilor vor fi detaliate în câteva articole serial.

EHRLE în România

De la începutul activității în România, în urmă cu șase ani, EHRLE s-a extins continuu, pentru început în Transilvania, iar apoi la nivel național, în prezent totalizând 43 de spălătorii funcționale cu 143 de piste de spălare. Alte 16 spălătorii cu 60 de piste de spălare sunt în pregătire. ”Acestea înseamnă proiecte unde ori echipamentele sunt deja comandate și se află în producție, ori echipamentele deja sunt gata și sunt depozitate aici, la noi, și așteptăm ca lucrările la locație să fie finalizate pentru a putea să le instalăm. Bineînțeles, purtăm discuții la nivel național (n.red.-cu potențiali dezvoltatori) și sperăm ca apoi să se finalizeze cât mai multe ”, a explicat Vass Orsolya.

Succesul EHRLE este dat de tehnologia de spălare avangardistă, care de altfel a și fost recunoscută de către utilizatori în cadrul unei analize online ce a avut loc în anul 2018, prin care aceștia au fost chestionați cu privire la rețeaua de spălătorii care oferă cea mai înaltă calitate.

Oportunitate de profit, fără pierderi substanțiale

Perioada de sezon în care veniturile spălătoriilor sunt ridicate este din toamnă până în primăvară, însă de la un moment dat se poate afla pe ce venituri se va putea baza spălătoria lună de lună, acestea fiind venituri pasive aproape 100% sigure, pe care se va putea conta.

Chiar și în perioade de instabilitate financiară spălătoriile auto self-service EHRLE constituie o oportunitate pentru un venit substanțial.

”Probabil că vă întrebați dacă perioada aceasta de pandemie a influențat veniturile spălătoriilor? Asta depinde foarte mult de locație, cele care au fost în oraș aproape că nu au simțit deloc pentru că oamenii circulau, mergeau la cumpărături, își spălau mașinile și spălătoriile erau deschise. Eventual, o ușoară influență s-a văzut în locațiile care nu erau chiar în oraș sau erau puțin mai departe de cartierele de locuit unde oamenii nu se mișcau chiar așa de mult. Dar, per total, nu a fost o scădere semnificativă. În plus, chiar dacă ar fi fost, costurile apar în momentul în care nu sunt venituri, adică dacă nu s-au realizat spălări nu s-au realizat venituri și nici costurile nu au fost așa de ridicate. Practic nu s-a pus problema să intre în pierdere spălătoria”, a punctat Vass Orsolya un aspect esențial care ridică semne de întrebare.

Reguli de ținut cont înainte de a deschide o spălătorie auto self-service

La fel ca în orice domeniu și în domeniul spălătoriilor auto self-service există o serie de reguli de care trebuie ținut cont în momentul în care un potențial investitor dorește să-și deschidă o spălătorie auto self-service. Se poate alege o locație nepotrivită, care are o capacitate sub- sau supradiagnosticată, spălătoria poate avea o tehnologie ineficientă, nivel de servicii neadecvat, calitate slabă a lucrărilor de execuție, imagine neadecvată, operare neadecvată, suport tehnic neadecvat.

Ca o regulă generală, trebuie ținut cont de suprafața pistei de spălare. Aceasta este esențială pentru a se face pistele cu trecere, pe un teren îngust acest lucru nefiind posibil.

Tot la capitolul teren, investitorii au fost sfătuiți ca în momentul în care au identificat terenul să nu îl achiziționeze sau închirieze înainte de a solicita un certificat de urbanism de la primăria unității administrativ teritoriale de care aparține terenul respectiv. Motivul este faptul că în anumite localități sunt stabilite activitățile care sunt permise în diferite zone ale orașelor și sunt zone în care spălătoria auto, în general, self-service-ul nu este permis.

O altă regulă de care trebuie ținut cont este ca în locația respectivă să fie disponibile utilitățile necesare-apă, curent trifazat, canalizare și gaz. De ce este important acest aspect? Pentru că pe terenurile unde nu există canalizare alternativele existente sunt costisitoare, ca și costuri. Aceste informații sunt mult detaliate în cadrul evenimentului MyEHRLE Car Wash și, totodată, sunt oferite punctual, în funcție de caz, și sfaturi legat de varianta cea mai optimă.

În ceea ce privește încălzirea, în lipsa rețelei de gaz în zonă, de asemenea, există alternative și EHRLE oferă soluții personalizate, fiind un partener de încredere pe toată perioada procesului de pregătire, execuție și lansare a spălătoriei auto self-service.

Pentru a fi lămurite toate aspectele legate de pașii necesari pentru implementarea unei spălătorii auto self-service EHRLE este importantă participarea la prezentările MyEHRLE Car Wash deoarece sunt oferite răspunsuri cu detalii concrete la fiecare întrebare adresată de către participanți, existând posibilitatea inclusiv a unor discuții individuale cu fiecare participant în parte, legat de proiectul fiecăruia.