Frici care te împiedică să reușești în afaceri și cum să le combați

Pe drumul spre succesul unei afaceri regula este să privești mereu înainte, în special dacă ideea de business este validată de piață. Unul dintre principalele obstacole pe care trebuie să le depășești pentru a avea succes în afaceri este frica, aflată în minte și care este alimentată de ceea ce crezi tu că ți se va întâmpla. Există mai multe forme ale fricii experimentate în business, care dacă sunt înțelese pot fi depășite.

Frica de eșec

Frica de eșec este una dintre cele mai prezente teme în peisajul antreprenorial, însă este o frică irațională, generată de cele mai multe ori de o stimă de sine scăzută, poate fi legată de anxietate sau depresie, sau poate fi legată și de gândirea disfuncțională ”totul sau nimic”, ce apare la perfecționiștii cu așteptări mari cu privire la modul în care trebuie să iasă lucrurile. 

Frica de eșec continuă să fie una dintre cele mai mari bariere în calea începerii unei afaceri. Problemele și provocările ce apar constant în calea antreprenorului sunt surse puternice de anxietate și arma cu care pot fi combătute este capacitatea de a găsi soluții rapide și eficiente. Eșecul nu înseamnă să renunți, nimeni nu și-l dorește, dar poate fi inevitabil. Important este cum gândești, iar factorii de progres relevanți pentru un antreprenor din perspectiva fricii de eșec rămân curiozitatea ce duce la o serie de oportunități, dorința de cunoaștere și răspunsuri pentru că eșecul poate fi de multe ori doar un rezultat al gândirii ce împiedică o persoană să se dezvolte din punct de vedere antreprenorial. 

Frica de a pierde bani

Cui îi place să piardă bani în afaceri? Însă în afaceri acest lucru nu poate fi evitat în totalitate. De multe ori, frica de a pierde este mai mare decât curajul de a câștiga. Această frică te ține pe loc și te va împiedica să evoluezi. Există studii, teste de laborator, care arată că oamenii evită riscurile ce implică pierderi, chiar și atunci când aceste riscuri le-ar putea aduce câștiguri.

În antreprenoriat există teama că nu îți vei recupera investiția realizată în afacere, dar o poți combate printr-un orizont de timp mai lung pentru a reuși și o planificare financiară urmată de o disciplină pentru a te ține de plan.

Frica de a nu avea profit

Rezultate rapide cu efort minim nu prea sunt. Rezultatele antreprenorilor de succes au fost atinse cu muncă asiduă, cu sacrificii din plăcerile personale pentru a construi o afacere de succes. Pentru a avea profit trebuie să îți înțelegi bine afacerea, ce cheltuieli ai, ce venituri, să pui pe hârtie obiectivele pentru următorul an ca să ai o ”busolă” care să te ghideze în deciziile pe care trebuie să le iei rapid.

Frica de necunoscut, de a nu știi de unde să începi

Frica este un sentiment pe care fiecare dintre noi îl are, dar există soluții pentru a o depăși. Din lipsa de informații, oricui îi este frică de necunoscut, de instabilitate și atunci rămâi într-o zonă de confort și cu întrebarea ”Cum ar fi fost dacă?”. Depășește această frică informându-te, învață de la oamenii care sunt antreprenori, alege-ți un mentor o persoană care a reușit în afaceri, trece peste provocări, studiază marile companii care și-au format deja experiența, creează un plan pentru a știi unde te afli și ce pași sunt de făcut pentru a anticipa eventuale obstacole ce pot să apară. 

Nu știi ce business să începi, nu cunoști suficiente detalii?  Vrei să faci o investiție inteligentă, cu profit garantat și fără bătăi de cap? O investiție într-o spălătorie auto self-service EHRLE este o garanție pentru un venit constant și pasiv în viitor. Chiar și în perioadele de criză sunt afaceri ce pot fi pornite de la zero cu perspectivă de viitor, așa cum este o spălătorie auto self-service EHRLE. Are o capacitate ridicată de a genera profit, între 45%-50%, cu o recuperare avantajoasă a sumei investite în 3-4 ani. Este o investiție în calitate, ceea ce te va deosebi de ceilalți competitori și îți va garanta succesul în rândul clienților.

Echipa EHRLE te ajută să înțelegi ce presupune acest business, sunt organizate prezentări practice unde sunt oferite informații despre ce presupune întreaga investiție, care sunt avantajele și riscurile, povești de succes prezentate inclusiv de către antreprenorii care au ales să activeze deja în acest domeniu. 

În plus, echipa EHRLE te ajută cu proiectul, construcția, promovarea și îți oferă consultanță în fiecare etapă. Contactează-ne, fără frică!