Importanța studiului de piață înainte de a deschide o spălătorie auto

Te-ai decis să investești într-un business de viitor în domeniul spălătoriilor auto? Cu siguranță este un domeniu de succes având în vedere numărul tot mai mare de mașini existente, dar și cererea continuă de servicii de curățare. 

Însă nu porni la ”drum” fără să ai o imagine completă despre ce înseamnă piața, să dezvolți un plan de afaceri cu analiza pieței: concurență, puncte forte și puncte slabe, cum funcționează, ce prețuri sunt etc. Dacă te simți copleșit și nu știi ce informații să cauți, noi ți-am întocmit un ghid care să te ajute pas cu pas în prima fază a demersului tău de a-ți înființa o spălătorie auto. 

De ce să faci un studiu de piață?

Pentru că îți va oferi o mai bună înțelegere a domeniului spălătoriilor auto la momentul respectiv și îți va oferi o imagine de ansamblu privind cererea de spălătorii auto, tendințele de pe piață. Colectarea acestor informații te vor ajuta să îți pui întrebările corespunzătoare și să găsești răspunsurile potrivite înainte de a te lansa în business, să știi cam care ar fi cifra de afaceri, ce tip de spălătorie auto este mai populară, ce investiții sunt necesare. Te vei familiariza inclusiv cu profilul clientului unei spălătorii, de câte ori pe an vine la spălătorie, care este bugetul alocat. Vei putea verifica alte spălătorii auto din zonă, să identifici modalitățile prin care să te diferențiezi de ele și să îți găsești locul tău pe piață. 

Haideți să trecem în revistă principalele elemente de care să ții cont. 

Care este starea pieței în prezent?

  • colectează date despre numărul spălătoriilor auto deschise în zonă în ultimii zece ani și câte s-au închis
  • cum este cifra de afaceri: crește sau scade? Cine câștigă mai mult, spălătoriile auto self-service, cele automate, cele tradiționale cu angajați?
  • cu ce provocări se confruntă în prezent proprietarii de spălătorii auto? Care sunt dificultățile întâmpinate, cum se ține pasul cu noile tendințe și marii jucători din piață?

Ce așteptări au clienții? 

Al doilea set de informații pe care să îl colectezi este legat de comportamentul consumatorilor. Majoritatea oamenilor nu merg zilnic la spălătorie, probabil prețul nu este neapărat cel mai important factor pentru clienți atunci când vine vorba de alegerea spălătoriei auto.

Printre clienți, în general se numără șoferii profesioniști, cei ce își desfășoară activitatea pe mașină, precum șoferii de taxi, dar și firmele care sunt interesate de prețurile mici. Poți afla care este bugetul anual rezervat pentru spălarea mașinilor din flota auto a firmei.

Aceste aspecte îți vor permite să înțelegi tipul de persoane ce îți vor putea vizita spălătoria și să stabilești prețurile percepute pentru serviciile oferite. Poți lua legătura și cu proprietarii de spălătorii auto pentru a discuta despre modul în care stabilesc ei prețurile. Un chestionar rapid împărțit șoferilor te poate ajuta să colectezi informații despre ce își doresc ei. Pune întrebări familiei, prietenilor tăi care sunt șoferi, vezi ce așteptări au ei de la o spălătorie auto. 

Regulile aplicate privind deschiderea unei spălătorii auto

La deschiderea unei spălătorii auto trebuie respectat un set de reguli, în principal reglementările privind protecția mediului, tratarea apelor uzate. Caută informații despre aceste aspecte, despre reglementările legislative și normele care trebuie respectate. 

Zona în care se află spălătoria auto 

Făcând o cercetare de piață vei obține date despre caracteristicile zonei unde dorești să fie amplasată spălătoria auto. Este important să fie într-o zonă intens circulată, cu vedere de la drumul principal, cu acces ușor, dacă este o zonă rezidențială sau un parc industrial ori un centru comercial. 

Află ce face concurența din zonă pentru a știi ce strategie de marketing să adopți. Verifică cine este concurența, ce tip de spălătorie deține, ce clientelă are, ce prețuri practică, strategie de marketing implementată, tactica de fidelizare a clienților.

După ce îți finalizezi cercetarea de piață apucă-te să întocmești planul de afaceri. Acesta îți va permite să stabilești cât de viabilă este din punct de vedere financiar ideea de a deschide o spălătorie auto, dar și să stabilești potențiale surse de finanțare care să te ajute să demarezi afacerea. 

Este de la sine înțelesul că planul de afaceri este secretul ce stă la baza demarării unei afaceri de succes. Evident, dacă te simți depășit de situație și nu știi cum să procedezi, apelează la echipa EHRLE și specialiștii noștri te vor ajuta astfel încât ulterior vei ști pas cu pas ce trebuie să faci.