5 sfaturi pentru investitorii începători pentru a deschide o spălătorie auto self-service  EHRLE

Atâta timp cât mașinile vor circula pe drum va fi întotdeauna nevoie de spălătorii auto. Pentru un antreprenor în devenire, care dorește să investească într-un business de viitor, o astfel de afacere este ”biletul” spre profit și confort financiar. 

Așadar, după mult timp de studiere a pieței și gândire, te-ai decis să îți deschizi o spălătorie auto self-service? Pentru a te ajuta în demersul tău ți-am creat o listă cu pașii importanți pe care trebuie să-i urmezi pentru a deveni proprietarul unei spălătorii auto self-service. 

Alegerea celei mai bune locații

Locația este cheia pentru operațiunile de succes și creșterea afacerii tale în domeniul spălătoriei auto. Joacă un rol important în atragerea și păstrarea clienților. O locație bună este ușor de văzut și accesat, se află de-a lungul unui drum principal sau lângă o benzinărie, o stație ITP, lângă un centru comercial, în apropierea zonelor rezidențiale, a zonelor cu sediul sau punctul de lucru al unor companii mari, companii care au flote de mașini. Majoritatea clienților ce vin la spălătoria auto opresc din impuls atunci când se află în trafic și văd reclama spălătoriei, din timp.

Trebuie să ții cont și de cât de mare vrei să fie spălătoria ta, cât teren este disponibil în fiecare zonă pentru a putea oferi clienților tăi toate serviciile pe care și le doresc. Este necesar de ținut cont de acest aspect deoarece terenul stabilește și capacitatea spălătoriei. Numărul pistelor de spălare trebuie stabilit în principal în funcție de previziunea traficului așteptat și nu neapărat în funcție de dimensiunea terenului disponibil. În primul rând, trebuie să faci o estimare atentă a numărului anticipat de clienți, pentru a determina apoi numărul adecvat de piste. După aceea, poți căuta un teren potrivit pentru a găzdui aceste locuri. Chiar dacă ai la dispoziție un teren generos, nu are sens să amenajezi mai multe locuri decât poate susține traficul. De exemplu, dacă previziunile arată că doar 1-2 locuri vor fi justificate de fluxul tău de clienți, atunci ar trebui să te concentrezi pe această capacitate, altfel investiția nu va fi eficientă și va dura mult timp până se va recupera. De asemenea, și gama de servicii oferite ar trebui să fie adaptată la specificul zonei în care vei opera. Aceasta poate include programe de spălare suplimentare și/sau un sistem de plată variat, în funcție de necesități. Un aspect important de luat în seamă este și prezența utilităților. Asigură-te că ai acces la următoarele utilități esențiale: apă și rețea de canalizare, fără de care funcționarea spălătoriei nu este posibilă. De asemenea, asigură-te că dispui de alimentare cu curent electric trifazic și gaz, deoarece toate acestea sunt indispensabile pentru activitatea corectă a spălătoriei.

Cunoaște legislația și reglementările pe plan local

Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a deschide o spălătorie auto self-service este să obții certificatul de urbanism specific pentru această construcție/activitate. Recomandarea noastră este să obții acest certificat înainte de a achiziționa sau închiria terenul necesar, astfel încât să eviți posibilele neplăceri în etapele ulterioare. Totodată, este important să verifici cu atenție locația exactă a utilităților în legătură cu terenul ales, pentru a te asigura că ai toate resursele necesare la dispoziție.

Investește în echipament de calitate

Configurarea spălătoriei auto de vis poate fi o sarcină dificilă. În primul rând trebuie să alegi un producător de echipamente cu tradiție  și experiență în domeniu, să fie o companie inovativă și să ofere tehnologie care să satisfacă cele mai exigente cerințe ale clientelei. 

Stabilește câte piste de spălare vei avea, alege structura potrivită, tehnologia cu programele de spălare, echipamentele suplimentare, detergenți, opțiunile de plată și funcțiile suplimentare. 
Configurarea unei spălătorii auto de succes poate fi dificilă, dar pașii cheie includ alegerea unui producător de echipamente cu experiență și inovație, determinarea numărului de piste, selectarea tehnologiei și a echipamentelor, precum și a serviciilor de suport oferite de distribuitor. Colaborarea cu un partener de încredere, precum distribuitorul, este esențială pentru reușita pe termen lung a afacerii tale, deoarece acesta te poate ajuta în acest proces prin consultanță.

Alege un plan de marketing eficient

Pentru funcționarea optimă a spălătoriei auto este nevoie să comunici cu clienții, să dezvolți servicii de marketing pentru a-i  atrage și fideliza, urmând astfel să-ți mărești veniturile. Un bun plan de marketing trebuie să cuprindă punctele forțe și oportunitățile față de concurență, felul în care ies în evidență produsele și serviciile tale, în ce mod poate crește valoarea mărcii tale. Un plan eficient va cuprinde scopuri și obiective clare și strategii de conectare cu clienții: site-uri web, rețele de socializare, mesaje SMS, conținut SEO, emailuri, direcții pentru programe și campanii de fidelizare a clienților etc. Pentru a avea o campanie de marketing eficientă este nevoie constant de idei creative, susținute de experiență și profesionalism.

Certificarea serviciilor de înaltă calitate

Calitatea serviciilor va face mereu diferența în alegerea spălătoriei auto de către clienți. Noul program ”spălătorie certificată EHRLE” oferă spălătoriilor posibilitatea de a deveni mai performante. Certificarea EHRLE presupune că spălătoria respectivă oferă servicii bazate pe încredere și calitate. Echipamentul și tehnologia EHRLE, alături de detergenții EHRLE, utilizarea apei calde la temperatura potrivită și presiune înaltă sunt atuuri oferite de spălătoriile EHLRE și acestea trebuie menținute în permanențătru a deveni  spălătorie certificată. Totul vine la pachet cu o serie de avantaje pentru proprietarii spălătoriei: marcaj special pentru clienți în identificarea spălătoriilor ce oferă servicii la standarde înalte, sprijin profesional pe zona de marketing online și offline, ajutor și consiliere pentru organizarea de evenimente în vederea stabilirii unei interacțiuni cu clienții și fidelizarea lor.

Când ești la început de drum într-o afacere îți prinde bine puțin ajutor. Compania Valor, reprezentanța EHRLE pe piața românească, te poate ajuta în demersul tău de a realiza o spălătorie auto self-service EHRLE. Îți oferim:

  • Consultanță pentru alegerea locației ideale
  • Te ajutăm cu analiza financiară
  • Îți oferim proiect model și consultanță pentru obținerea autorizațiilor și construcția spălătoriei
  • Ridicăm structura spălătoriei și o dotăm cu tehnologia necesară
  • Te ajutăm cu partea de marketing pentru promovar deschidere și operare
  • Rămânem parteneri pe termen lung pentru că îți asigurăm service,mentenanță, piese de schimb, consumabile și detergeții necesari.

Vrei să primești mai multe detalii și să ne cunoaștem? Te așteptăm să ne contactezi.