Cum să eviți greșelile obișnuite în domeniul investițiilor pentru a atinge succesul financiar
Fiecare vrea să-și vadă banii ”crescând” și să-i folosească cât mai bine pentru a-și atinge obiectivele. Deși există provocări economice-inflație, prețul utilităților, contextul geopolitic, blocaje în lanțul de aprovizionare-investițiile continuă, românii sunt interesați să înceapă să investească pentru a-și asigura bunăstarea financiară. Potrivit Institutului Național de Statistică, în anul 2022 investițiile nete în economia națională au înregistrat o creștere cu 8,5% mai mare decât în anul 2021, investițiile private în ultimii cinci ani înregistrând o creștere.
Însă nimeni nu este perfect atunci când vine vorba de investiții, chiar și cei mai pricepuți investitori fac greșeli din punct de vedere financiar. Vestea bună este că majoritatea acestor greșeli pot fi evitate dacă sunt conștientizate. Iată o listă a celor mai comune greșeli, în investiții, de care să te ferești.
Lipsa unui plan de afaceri
Demararea unui business, fără un plan de afaceri țintit, este sortit, de cele mai multe ori, eșecului. Deși la prima vedere pare o idee dosebită, după ce pornești afacerea s-ar putea să constați că vânzările sunt mult sub ceea ce ai preconizat, iar prețurile de vânzare sunt mult mai mici.
Sunt multe capitole ce trebuie bifate, studiată piața și de văzut dacă ideea de business este viabilă în piață. Este bine de cercetat obiceiul de consum, de estimat cererea și prețurile pieței. O analiză SWOT va arăta ce atuuri are ideea, dacă există concurență etc.
Lipsa unui fond de urgență
Este primul pas pe care trebuie să îl faci când vrei să investești. Reprezintă o plasă de siguranță pentru situația în care venitul va suferi o scădere substanțială, iar fondul de urgență va acoperi cheltuielile neprevăzute. În cazul în care ai de achitat o sumă mare de bani vei fi nevoit/ă să vinzi o parte din investiții pentru a acoperi cheltuiala. Având un fond de urgență poți retrage banii și să-i cheltui fără probleme, iar investițiile rămân neatinse.
Investiție pe termen scurt
Din momentul în care lansezi business-ul pe piață este de așteptat ca investiția să fie făcută pe termen lung, 5-10 ani sau chiar mai mulți. Este o mare greșeală să investești și să renunți pentru că nu ți-ai dublat profitul într-o anumită perioadă de timp, de obicei câteva săptămâni sau un an. Ideal ar fi să îți păstrezi investiția cât de mult poți pentru a-ți maximiza rentabilitatea.
Investești prea mulți bani deodată
Sunt mulți antreprenori care la început au fost entuziaști și și-au investit toți banii din economii înainte să ofere timp suficient investițiilor să își facă treaba. Trebuie să calculezi foarte bine riscurile unei investiții în vremuri incerte ale economiei.
Lipsa cunoașterii detaliilor tehnice despre afacere
Deseori se întâmplă ca proprietarul unei afaceri să ducă lipsă de cunoștințe despre detaliile tehnice ale afacerii pe care dorește să o pornească.
Un business de succes, în care merită să investești, trebuie să fie validat de piață, pentru a exista premise de succes. În prezent, spălătoria auto self-service reprezintă una dintre cele mai sigure afaceri, ce pot genera venituri pasive. Un exemplu de investiție pasivă este spălătoria auto self-service Ehrle. Este o afacere de succes în multe țări, dar și în România, deoarece folosește o tehnologie de curățare de înaltă calitate. Riscul asociat unei astfel de investiții este unul scăzut, de la bun început antreprenorul beneficiază de consiliere de specialitate atât în ceea ce privește detaliile tehnice de funcționare, cât și aspectele economico-financiare (costuri pentru înființarea spălătoriei, costuri de întreținere, venituri, profit etc) astfel încât poate să pornească la drum cu lecțiile învățate, ceea ce permite minimizarea riscului de a face greșeli.
Vrei să afli de ce este rentabil să investești într-o spălătorie auto self-service Ehrle? Echipa Ehrle te poate ajuta să înțelegi mai bine mecanismele de funcționare, oferindu-ți consultanță cu întreaga procedură, de la proiectare, la ridicarea spălătoriei, asigurare echipament, instruire personal operator, pachet complet de marketing, service, stoc de detergenți, piese de schimb.