Cum să faci ca lucrurile să meargă când investești într-un business de succes

Ai un fond de economii și ai vrea să îl folosești investind într-un business? Când ai în plan să îți creezi un portofoliu de investiții este esențial să ai o strategie. Ai nevoie de o idee despre ceea ce vrei să obții și cum vei ajunge acolo. Există multe instrumente care te pot ajuta să stabilești un plan general. O abordare populară este metoda SMART.

Ce înseamnă SMART?

Poți aplica metodologia SMART pentru a stabili în mod corect obiectivele în raport cu resursele și mijloacele disponibile. Conceptul a fost utilizat pentru prima dată în 1981, în cadrul unui articol scris de George Doran și intitulat ”There’s a S.M.A.R.T way to write management’s goals and objectives” – Există o metodă SMART de a scrie obiective manageriale.

SMART este un acronim din limba engleză a caracteristicilor esențiale pentru formularea unui obiectiv – Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-Bound, adică specific, măsurabil, accesibil, relevant și încadrat în timp.

Specific– Obiectivele tale trebuie să fie clare și specifice pentru a le atinge, să nu lase loc de îndoieli. Identifică clar obiectivele financiare- vrei să crești cifra de afaceri cu un anumit procent – nu recurge la noțiuni vagi, pentru că acest lucru va duce la concluzii vagi și îți va fi greu să te ocupi de obiectivul respectiv. Pentru a verifica dacă un obiectiv este sau nu Specific, utilizează întrebări precum ”Cine? – Ce? – Când? – Cum? – Care este grupul țintă?”.

Măsurabil – Odată ce ți-ai stabilit obiectivul, cum vei ști dacă îl atingi? Un obiectiv măsurabil te ajută să îți monitorizezi progresul pe parcurs. Dacă îți stabilești o sumă de bani pe care să o investești lunar atunci vei avea claritatea pe care o dorești. Verifică dacă un obiectiv este sau nu Măsurabil, utilizând întrebări precum: !Cât de mult(ă)? – Cât de mulți(e)?”.

Realizabil – stabilește să realizezi un obiectiv în funcție de resursele pe care le ai. Viziunea trebuie să fie realistă, de aceea stabilește-ți obiectivul pornind de la acest lucru.

Relevant – un obiectiv trebuie să aibă un scop, altfel nu se poate realiza. Pentru a putea fi realist/relevant un obiectiv specific trebuie să contribuie la atingerea unui obiectiv mai mare. El trebuie să vizeze un anumit impact.

În termen – pentru a fi realizabil un obiectiv trebuie să aibă stabilit un termen limită pe care să te concentrezi, spre exemplu să îți scoți profitul investit într-o afacere într-un orizont anume de timp.

SMART pentru o spălătorie auto self-service EHRLE

Când utilizezi obiectivele SMART pentru realizarea unui proiect vei știi care sunt pașii următori astfel încât să poți să îți atingi țintele pentru crearea unui business de succes. Este important să te orientezi spre un business despre care știi cum funcționează, aproximativ de ce sumă ai nevoie pentru a-l demara, în cât timp începe să se amortizeze investiția.

Dacă ai reușit să economisești o anumită sumă de bani investește într-un business de succes, construit pe un model care să implice o sursă de venit sigur, fără riscuri, stabil și pasiv. Spre exemplu, o spălătorie auto self-service EHRLE, pentru realizarea căruia este bine să îți stabilești un plan de acțiune SMART.

O spălătorie auto self-service EHRLE este un obiectiv specific, cu ajutorul căruia poți să îți crești cifra de afaceri. Cu o investiție de aproximativ 50.000 euro pentru o pistă de spălare și cu ajutor specializat din partea EHRLE, de la ajutor pentru identificarea locației, consultanță, echipamente, materiale, service etc., vei putea construi o spălătorie auto de succes, cu o amortizare a investiției într-un timp scurt și cu o capacitate ridicată de a genera profit, respectiv 40-50%, asigurând o siguranță financiară.  Ca investiție, din 100% venituri brute, 80% vor fi veniturile nete.

Ca și orizont de timp, suma investită, spre exemplu într-o spălătorie auto self service cu patru piste de spălare, ar putea să fie amortizată în trei-patru ani, după care vei intra pe profit.

Dacă te gândești să pășești în acest business, să știi că vei avea parte de ajutor de la A la Z din partea EHRLE. Parteneriatul cu EHRLE este net avantajos deoarece presupune implicarea sa în întreg procesul de demarare și punere în aplicare a spălătoriei auto self-service EHRLE.